I. Az általános szerződési feltételek hatálya Üzemeltető adatai:
Az Allinhoreca webáruházat a Nordtek Imexco Kft. üzemelteti. Székhely: 2161 Csomád, Verebeshegy u. 11. Adószám: 12244692-2-13 EU VAT: HU12244692 Cégjegyzékszám: 13-09-163449/vezetve a Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróságánál/; nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Nemzeti Adó- és Vámhivatal; telefonszám: +36 1 363 1447; szerződés nyelve: magyar) a ,,Szállító” megnevezés jelöli. Vevő meghatározása és szerződéses feltételek
1. A „Vevő” alatt azt a természetes vagy jogi személyt értjük, aki megrendelést adott le, és akit az áru átvétele, valamint a vételár kiegyenlítése terhel – függetlenül attól, hogy a szerződést saját vagy más nevében, illetve saját vagy más kockázatára köti meg. Jelen Általános Értékesítési Szerződési Feltételek minden meglévő és jövőbeni szerződésre, valamint egyéb szerződéses szolgáltatásra vonatkoznak, kivéve, ha a felek ettől eltérő megállapodást kötnek írásban.
2. A Szállító ajánlata az irányadó, és kizárólag az általa írásban visszaigazolt megrendeléseket és feltételeket tekinti érvényesnek. A vásárlási szerződés akkor lép hatályba, amikor a Szállító írásban visszaigazolja a Vevő megrendelését. Ha a szállítás megelőzi a visszaigazolást, a szerződés a szállítással teljesítettnek minősül.
3. Az áru tulajdonságai – beleértve az ajánlattól, mintától vagy próbaszállítástól való eltéréseket – az aktuálisan érvényes európai szabványok vagy vonatkozó műszaki előírások szerint elfogadottak, amennyiben ezek az eltérések a gyártási folyamatból vagy a termékjellemzők meghatározásának természetéből adódóan elkerülhetetlenek.
4. A Szállító által megadott adatok – például a százalékos összetétel vagy keverési arány – közelítő középértéknek tekintendők.
5. A Vevő felelőssége, hogy ellenőrizze a Szállítótól beszerzett termék és az általa alkalmazott egyéb anyagok kompatibilitását. A Szállító – a kezelési és használati útmutatón túl – információkat és tanácsokat adhat a termék alkalmazására vonatkozóan, de ezek nem helyettesítik a Vevő saját vizsgálatait és teszteléseit. A Szállító a kompatibilitásból eredő felelősséget kizárja. A Vevő megrendelése és a Szállító visszaigazolása alapján a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) szerinti szállítási szerződés jön létre, melyet a Szállító írásos visszaigazolása tesz érvényessé.
II. Regisztráció/online vásárlás
1. A Felhasználó a regisztráció és a vásárlás során köteles saját, valós adatait megadni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget abban az esetben, ha a Felhasználó más nevében, illetve más személy adataival veszi igénybe a szolgáltatást.
2. A regisztrációt követően a Felhasználó bejelentkezhet a webáruházba, illetve regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást. A kiválasztott termék(ek) darabszámát beállítva, azokat a „Kosár” gomb segítségével a bevásárlókosárba helyezheti. A kosár tartalma bármikor megtekinthető, módosítható vagy törölhető. A vásárlás folytatásához a „Tovább a pénztárba” gombra kattintva a Felhasználó megadhatja kapcsolattartási és számlázási adatait, valamint kiválaszthatja a kívánt szállítási módot (pl. személyes átvétel, futárszolgálat) és fizetési lehetőséget (pl. banki átutalás, bankkártyás fizetés, utánvét). A rendelés véglegesítése előtt a Felhasználó áttekintheti rendelése összegzését, majd a „Rendelés feladása” gombra kattintva leadhatja megrendelését. Ezzel egyidejűleg elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) és az Adatvédelmi Szabályzatot. A rendelés leadását követően automatikus visszaigazoló e-mailt kap a megadott e-mail címére.
3. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználó által tévesen vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási késedelmekért, problémákért vagy egyéb hibákért.
4. A Vevő tudomásul veszi, hogy a megrendelt termékhez kizárólag azok a dokumentumok érhetők el, amelyek letölthetők a termék weboldalán. Amennyiben a Vevő további, speciális dokumentumot igényel, azt kizárólag előzetes kérés és rendelkezésre állás esetén tudjuk biztosítani. A rendelés leadását követően utólagos dokumentumigénylés teljesítésére nincs lehetőség.
5. A Szolgáltató nem felel azokért a károkért, amelyek abból adódnak, hogy a Felhasználó elfelejti jelszavát, vagy az illetéktelen személyek számára nem a Szolgáltató hibájából válik hozzáférhetővé.
6. Ügyfélszolgálat elérhetősége E-mail: [email protected] Telefon: +36 1 363 1447
III. A szállítás
1.Eltérő megállapodás hiányában a kárveszély a Vevőre akkor száll át, amikor az áru az áruszállítónak vagy fuvarozónak történő átadásra kerül – legkésőbb azonban a Szállító raktárának elhagyásakor.
2.A Szállító fenntartja a jogot, hogy a megrendelt mennyiségtől – a Vevő előzetes értesítése mellett – a gyártási és csomagolási sajátosságoktól függően ±2%-os eltéréssel szállítson.
3. A Szállító fenntartja az előszállítás lehetőségét. Eltérő megállapodás hiányában a Szállító jogosult részszállításra, annak mértékét saját belátása szerint határozhatja meg.
4. Az árut a Szállító becsomagolva szállítja, a csomagolóanyag költségét önköltségi áron számlázza. A környezetvédelmi termékdíjat a Szállító megfizeti, és annak összege a számlában szerepel. Amennyiben a felek külön átvállalási megállapodást kötöttek, a környezetvédelmi termékdíjra vonatkozóan az abban foglalt feltételek érvényesek.
5. A szállítás alapja a Vevő által jóváhagyott minta, műszaki rajz vagy termékleírás. Amennyiben a Vevő ezek hiányában vagy azok megvizsgálása nélkül rendel, a nem megfelelő termékekből eredő felelősség őt terheli. Minta vagy rajz alapján történő gyártás esetén a Vevőt reklamációs jog nem illeti meg. A megrendelés visszaigazolása a Szállító részéről a minta/rajz Vevő általi jóváhagyásának tekintendő.
6. A Szállító a megrendelt termékeket az érvényben lévő európai uniós szabványoknak megfelelően szállítja. Amennyiben ilyen szabvány nem áll rendelkezésre, a gyártási normák szerint biztosítja a megfelelő minőséget.
IV. Szállítási határidők
1. A szállítási határidők és időpontok akkor tekinthetők betartottnak, ha a szerződés tárgyát képező áru a megadott határidőig elhagyja a Szállító raktárát, illetve az áru felrakodási helyét. A Szállító nem vállal felelősséget azon késedelmekért, amelyek fuvarozó cégek vagy futárszolgálatok hibájából erednek.
2. Raktárkészletről történő szállítás esetén a szállítási határidő 4 munkanap, amely attól az időponttól számítandó, amikor minden szükséges feltétel teljesül, beleértve az áru ellenértékének Szállító bankszámlájára történő beérkezését.
3. Vis maior esetén a szállítási határidők az akadály jellegéhez és mértékéhez igazodva meghosszabbodnak, amennyiben az események bizonyítható módon jelentősen befolyásolják az áru gyártását vagy kiszállítását – akkor is, ha az érintett körülmény a Szállító alvállalkozóinál következik be. Vis maiornak minősül minden olyan szokatlan és előre nem látható körülmény, amely a Szállító akaratán kívül áll, és amelynek következményeit a Szállító vagy annak alvállalkozója a legnagyobb körültekintéssel sem tudja elhárítani. Ide tartoznak például: háború, fegyveres konfliktusok, lázadás, zavargás, világjárvány, pandémia, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, árvíz, súlyos energiaellátási zavar, közlekedési akadályok, torlódások bármely más előre nem látható és elháríthatatlan esemény. Ezen körülmények fennállása kizárja a Szállító felelősségét a teljesítési késedelemért vagy elmaradásért. A Szállító köteles a vis maior esemény bekövetkezését haladéktalanul közölni a Vevővel.
4. Késedelmes vagy elmaradt teljesítés esetén a Vevőt megillető kártérítés maximális összege a szerződés értékének legfeljebb 5%-a lehet, és kizárólag abban az esetben érvényesíthető, ha a Szállító részéről súlyos gondatlanság állapítható meg.
V. Árak
1. Eltérő megállapodás hiányában a Szállító által megadott árak EXW Budapest (telephelyi átadás) paritás szerint, nettó értéken értendők, és kizárólag a csomagolás költségét tartalmazzák. Belföldi értékesítés, illetve az Európai Unión belüli magánszemélynek, vagy EU adószámmal nem rendelkező cégnek történő értékesítés esetén a mindenkor hatályos általános forgalmi adó (ÁFA) kerül felszámításra.
2. A teljesítés során felmerülő, előre nem látható többletköltségeket – amennyiben azok a szerződéskötéskor nem voltak előreláthatók és az árképzésnél nem kerültek figyelembevételre – a Vevő viseli, kivéve, ha ezen költségek egyértelműen és bizonyíthatóan kizárólag a Szállító hibájából keletkeztek. Amennyiben a felek az áru átadásával kapcsolatban – különösen a fuvarköltség, illetve a kárveszély viselése tekintetében – az EXW-től eltérő kereskedelmi feltételekben állapodnak meg (pl. DAP), úgy az adott megállapodás értelmezése a 2010-es INCOTERMS szabályrendszer szerint történik.
3. A Szállító fenntartja a jogot, hogy a webáruház felületén tévesen megjelenő árak esetén – különös tekintettel a nyilvánvalóan hibás árakra, mint például a termék általánosan ismert, elfogadott vagy becsült értékétől való jelentős eltérés, "0 Ft-os" ár vagy egyéb rendszerhiba miatti számjegyhiány – ne legyen köteles a terméket a hibás áron leszállítani, és nem köteles a Vevőt semmilyen formában kompenzálni. A Vevő ilyen esetben jogosult a vásárlási szándékától elállni a helyes ár ismeretében.
4. A Szállító fenntartja a jogot, hogy előzetes értesítés nélkül módosítsa a webáruházban szereplő termékek árait. A webáruház használatával a Vevő elfogadja e feltételeket. Amennyiben a webáruház rendszerében kalkulációs hiba következtében a rendelés összegzése eltér a valós ártól vagy szállítási költségtől, a Szállító jogosult a helyes értéket alkalmazni. Ilyen esetben a Szállító – a Vevő előzetes tájékoztatása után – jogosult a rendelést módosítani vagy törölni. A rendelés ilyen okból történő törlése esetén a Vevőt kártérítési igény nem illeti meg.
VI. Fizetés és elszámolás, tulajdonjog fenntartás
1. A fizetésnek a megállapodás szerinti határidőre kell megtörténnie oly módon, hogy a számla összege legkésőbb az esedékesség napján jóváírásra kerüljön a Szállító bankszámláján. A Szállító kizárólag előrefizetést követően köteles a megrendelt árut leszállítani. A számla összege nem tartalmazza a fizetéssel összefüggésben felmerülő banki tranzakciós költségeket. Banki átutalás esetén minden kapcsolódó díj, költség és jutalék a Vevőt terheli.
2. Fizetési késedelem esetén a Vevő köteles a késedelem minden naptári napjára késedelmi kamatot fizetni, melynek mértéke a Szállító székhelye szerinti jegybank mindenkori alapkamat + 8%, a teljes késedelmes összegre vetítve. A Szállító fenntartja magának a jogot további kártérítési igény érvényesítésére is. Nemfizetés esetén a behajtással kapcsolatos minden költség – beleértve az ügyvédi, behajtói díjakat, illetékeket és egyéb jogi költségeket – a Vevőt terheli. Az áru a teljes vételár megfizetéséig a Szállító tulajdonában marad. Amennyiben a Vevő fizetési késedelembe esik, a Szállító jogosult az árut megfelelő határidő kitűzésével visszaszállítani. Az áru visszavétele önmagában nem minősül a szerződéstől való elállásnak.
3. A Szállító jogosult bármely folyamatban lévő szállítás teljesítését előfizetéshez vagy egyéb fizetési biztosítékhoz kötni. A Vevő köteles e követelésnek eleget tenni a vételárnak megfelelő összegű előleg vagy biztosíték megfizetésével.
4. A Vevő köteles a megrendelt árut a Szállító értesítését követően legkésőbb 15 napon belül átvenni. Amennyiben a Vevő az általa megrendelt, és a Szállító által beszerzett árut ezen határidőn belül nem veszi át, a Szállító jogosult az árut a 15. napon kiszámlázni, valamint tárolási díjat felszámítani az át nem vett áru után, az értesítést követő 15. naptól kezdődően.
VII. Elállási jog
1. A Vevő jogosult a webáruházban kezdeményezett vásárlástól az áru átvételétől számított 14 napon belül elállni. Az elállási szándékot a Vevőnek ezen határidőn belül írásban kell közölnie a Szállítóval.
Az elállási jog érvényesítésének további feltételei:
a) A Vevő köteles a terméket(ket) saját költségén, sértetlen állapotban és eredeti mennyiségben visszaküldeni a Szállító raktárába. A visszaküldés címe: 1171 Budapest, Pesti út 474.
b) A Szállító a termék(ek) visszaérkezését követően a vételárat – szállítási és egyéb kezelési költségek nélkül – legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a Vevő részére.
2. Címke vásárlása esetén az elállás kizárt
aA Vevőt nem illeti meg az elállási jog címke vásárlása esetén, még akkor sem, ha a vásárlás a webáruházon keresztül történt. A címke vásárlásának részletes feltételei a következő weboldalon találhatók: nyomda-aszf
A Szállító fenntartja a jogot arra, hogy indoklás nélkül visszautasítsa a Vevő megrendelését.
VIII. Reklamáció, felelősség hibás teljesítés esetén
1. A Szállító, illetve megbízottja az árukat a kiszállítást megelőzően gondos minőségellenőrzésnek veti alá. A Vevő köteles az árut az átvételkor – akár szállítmányozótól, fuvarozótól, akár saját fuvareszközről történő átvétel esetén – haladéktalanul megvizsgálni és minőségileg ellenőrizni.
2. Bármilyen mennyiségi hiányra, sérülésre, külső hiányosságra, illetve a termékre jellemző garantált külső tulajdonságok hiányára vonatkozó kifogást a Szállító csak abban az esetben fogad el, ha azt a Vevő az átvételtől számított 3 munkanapon belül írásban jelzi. Jogos és időben jelzett reklamáció esetén a Szállító jogosult: a hibás termék visszavételére, annak kifogástalan árura történő cseréjére, vagy a Vevő részére árengedmény felajánlására. A Szállító saját belátása szerint – a Vevő érdekeinek figyelembevételével – jogosult a hiba kijavítására is.
3. A megrendelt áruk higiéniai és mikrobiológiai megfelelőségével kapcsolatos kifogásokat a Vevő az átvételtől számított 14 napon belül jelezheti. Ezen határidő lejártát követően a Szállító higiéniával kapcsolatos panaszokat nem fogad el.
4. Amennyiben a Vevő nem teszi lehetővé, hogy a Szállító a kifogásolt hiányosságot megvizsgálja, illetve nem bocsátja rendelkezésre az érintett árut vagy annak mintáját, úgy a Vevő elveszíti a reklamációs jogát, és a Szállító nem köteles az ilyen panaszt érdemben kezelni.
5. A Szállító felelőssége az általa megszegett szerződéses kötelezettség mértékéig terjed, de legfeljebb a hibás szállítmány értékéig. A Szállító nem vállal felelősséget közvetett vagy következménykárokért, ideértve különösen az elmaradt hasznot és egyéb járulékos veszteségeket.
6. Nagykereskedelmi értékesítés esetén, amennyiben a Megrendelő a megrendelt terméket vagy termékeket a rendelés teljesítését (a termék kézhezvételét) követően kívánja módosítani, cserélni, visszaküldeni, Eladó kezelési költség felszámolására jogosult.
IX. Iparjogi védettség
1. A Szállító fenntartja a tulajdonjogot és iparjogi védelmet minden általa készített árajánlat, terv, leírás, műszaki dokumentáció és egyéb, a Vevő részére átadott dokumentum tekintetében. Ezen anyagok harmadik fél számára történő hozzáférhetővé tétele kizárólag a Szállító előzetes írásbeli hozzájárulásával engedélyezett.
2. Amennyiben a Szállító a Vevő által rendelkezésre bocsátott dokumentáció, rajz vagy minta alapján gyártja és szállítja az árut, a Vevőt terheli a felelősség annak biztosításáért, hogy a gyártás és szállítás során harmadik személy iparjogvédelmi jogai ne sérüljenek. Ha bármely harmadik személy szabadalmi vagy más iparjogvédelmi jogra hivatkozva a gyártást vagy szállítást jogilag megtámadja, felfüggeszti vagy letiltja, a Szállító jogosult a jogi helyzet vizsgálata nélkül az érintett tevékenységet azonnal megszakítani, valamint a Vevő felé kártérítési igényt érvényesíteni. Továbbá, a Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy megóvja a Szállítót minden, harmadik személy által e tárgyban támasztott követelés alól, és teljes körűen mentesíti a Szállítót az ezekből eredő jogi és pénzügyi felelősség alól.
X. Záró rendelkezések
1. A Szállító és a Vevő között felmerülő bármilyen jogvita esetén a Szállító székhelye szerinti országban hatályos európai uniós jogszabályokat és rendelkezéseket kell alkalmazni. A jogviták elbírálására kizárólag a Szállító székhelye szerinti bíróság rendelkezik illetékességgel.
2. A Vevő tájékozódhat a békéltető testületek elérhetőségéről és az alternatív vitarendezési lehetőségekről a következő weboldalon: www.bekeltetes.hu
Érvényes: 2025 Áprilistól